Umów się na wizytę
Umów się na wizytę

Noworoczne odchudzanie. Jak to zrobić? Zdrowo!

Nowy rok to nowe plany, a wśród nich wizja szczupłej sylwetki. Aby wytrwać w postanowieniu schudnięcia, nie zniechęcić się po tygodniu monotonią jadłospisu, nie szukać nowych diet za każdym razem, gdy złamiemy kolejne zasady i termin odchudzania przesuwamy na kolejny poniedziałek, warto do terapii trochę się przygotować i zrobić racjonalny plan.

Ustal cel

Aby dążyć konsekwentnie do celu, na początku oszacujmy ile zamierzamy schudnąć. Biorąc pod uwagę, że zdrowe odchudzanie to około 0,6 kg tygodniowo, na tej podstawie będziemy mogli ustalić dokładny czas trwania naszej terapii. Należy także uwzględnić dotychczasowy styl życia, nasze przyzwyczajenia i rytuały. Mogą one bowiem wymagać pewnej modyfikacji, jednak w granicach rozsądku. Zacznij od małych kroków – wyjaśnia Anna-Maria Stelmach, dietetyk kliniczny Przychodni KEN. Drastyczne zmiany nie służą organizmowi i mogą być powodem frustracji, pomijając już fakt, że przynoszą krótki efekt.

Znajdź dietetyka

Niewątpliwie bardzo pomocną osobą na tym etapie będzie doświadczony dietetyk, a główną zaletą współpracy z nim jest to, że dieta, którą opracuje będzie skuteczna, dobrze zbilansowana i smaczna, ponieważ będzie dopasowana do indywidualnych preferencji smakowych. Będzie niskokaloryczna, bogata w witaminy i mikroelementy oraz te składniki odżywcze, jakie są biochemicznie dla nas uzasadnione. Ułożony przez niego jadłospis pozwoli ustalić realny cel, jaki możemy uzyskać w odniesieniu do naszej obecnej wagi. Jeśli np. mamy tendencje do bycia pulchną i z reguły nasza waga nie spada poniżej 80-70 kg, dużym sukcesem będzie dla nas, jeśli na początek zaplanujemy zrzucenie 15 kg. Szybki spadek masy ciała i szybkie uzyskanie wymarzonego wyglądu zwykle staje się przyczyną powrotu do starych nawyków żywieniowego, czego konsekwencją jest efekt jojo. Należy stopniowo ograniczać kaloryczność diety. Odchudzanie jest procesem długotrwałym, jednak po jego zakończeniu poza satysfakcją z figury,  mamy przede wszystkim większą świadomość w wyborze menu oraz zdrowego stylu życia. Zdaniem specjalisty, to najważniejsze następstwo naszej ciężkiej pracy.

Rozpocznij trening

Nie zapominajmy, aby odchudzanie było kompleksowe i równolegle do stosowanej diety warto podjąć aktywność fizyczną. Dzięki niej wydatek energii przyspiesza utratę kilogramów, spala tkankę tłuszczową i dodatkowo kształtuje sylwetkę. Jeśli zatem planujemy przygotować nasze ciało do kolejnego sezonu lata, dietę i treningi należy rozpocząć już w styczniu, aby do lipca zdrowo i racjonalnie stracić zaplanowane 15 kg. Ponieważ to sukcesy motywują nas do działania, do odchudzania warto przystąpić od razu, przekonuje Anna-Maria Stelmach, dietetyk kliniczny Przychodni KEN i zapewnia, że im szybciej rozpoczniemy terapię, tym szybciej uzyskamy efekt. Ma to przede wszystkim znaczenie psychologiczne – zrzucenie pierwszych kilogramów i pierwszych centymetrów przyspiesza satysfakcję i wzmacnia nasze postanowienie.

 

 

| Tagi: , , ,
Dodano 9 stycznia 2017
Umów się na wizytę

Potrzebujesz więcej

informacji?

Oddzwonimy do Ciebie.

Numer został wysłany.

Oddzwonimy do Ciebie, najszybciej jak to możliwe.